هـــم‌‌ده‌فیلـم‌انتخـاب‌کنی



در ماه‌هایی که از انتخابات می‌گذرد، فیلم زیاد دیده‌ام. شب‌ها بعد از ساعت‌ها خبر خواندن و خبر نوشتن، تنها کاری که ازم برمی‌آید فیلم دیدن است. در این مدت فیلم خوب هم کم ندیده‌ام که دو سه تایش را قبلاً این‌جا معرفی کرده‌ام. مدت‌هاست می‌خواهم درباره بقیه‌شان هم بنویسم که فرصت نمی‌شود. فکر کردم دست کم فهرست‌وار و کوتاه معرفی‌شان کنم که شاید شما هم شب‌هایی که مختان دود می‌کند، سراغشان بروید. بیشتر این فیلم‌ها شناخته شده هستند و بعضاً قدیمی و قاعدتاً بیشترتان می‌شناسیدشان. ولی خب من همین‌ها را دیده‌ام. چه کنم. مثل این آدم حسابی‌ها ستاره هم داده‌ام (حداکثر ستاره‌ها ۵ است):

چهار و ۲۵ صدم ستاره
دو آدمکش حرفه‌ای بعد از یک ماموریت مهم در لندن، در شهر کوچک بروژ در بلژیک مخفی می‌شوند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. رابطه این دو نفر که نقششان را مالین فارل (که استثنائاً خیلی خوب است) و برندان گلیسن (بازیگر نقش ژنرال در فیلم ژنرال) بازی می‌کنند و همین‌طور صاحب‌کارشان که بعداً وارد شهر می‌شود و نقشش را رالف فینس (بازیگر اصلی بیمار انگلیسی) بازی می‌کند، خیلی جذاب است و خوب هم در آمده. فضای خود بروژ هم دیدنی است. البته فیلم کمی ناراحت است. برای روزهای خیلی افسرده توصیه نمی‌شود. در بروژ ساخته ۲۰۰۸ است.

چهار ستاره
شخصیت اول فیلم می‌فهمد که در واقع شخصیت اصلی یک رمان است و طبعاً می‌خواهد خودش سرنوشتش را به دست بگیرد. فیلم خوبی بود. دوستم داشتم. بخصوص که داستین هافمن و اما تامسون عزیز هم بازی می‌کردند. بخصوص اما تامسون که نقش جالبی داشت. فیلم ساخته ۲۰۰۶ است.

چهار ستاره
اقتباسی خوب از رمان جین آستین. من رمان‌های آستین را دوست دارم و برای همین این فیلم را هم دوست داشتم. بخصوص که هنرپیشه‌هایش (هیو گرانت، اما تامسون و کیت وینسلت) هم جزو محبوب‌هایم هستند. فیلم ساخته ۱۹۹۵ است.

چهار ستاره
فیلمی از برادران کوئن با بازی جورج کلونی، برد پیت، جان مالکوویچ و فرانسیس مک‌دورماند (نقش اول فارگو). یک سلسله اتفاق بعید و بدشانسی و سوءتفاهم که سرنوشت کلی آدم را عوض می‌کند. فیلم ساخته ۲۰۰۸ است.

سه و نیم ستاره
این هم فیلم خوبی بود. با بازی خوب بیل مورای و اندی مک‌داول. ماجرای یک نفر است که هر روزی که از خواب بیدار می‌شود در یک روز ثابت است و هیچ وقت فردا نمی‌شود. او همه چیز روز پیش را می‌داند، اما بقیه انگار این روز را برای اولین بار تجربه می‌کنند. در نتیجه بعد از مدتی همه چیز آن روز را می‌داند. فیلم ساخته ۱۹۹۳ است.

بهمن


Comments:
برای جلوگیری از سوءتفاهم احتمالی:
البته این لیست هیچ ربطی به این بازی نداشت
همین جوری چند تا فیلمی رو که اخیرا دیده بودم معرفی کردم و فکر کنم هیچ کدوم این ها تو لیست احتمالی ده تایی من نخواهند بود
 
Post a Comment