هـــم‌‌ده‌فیلـم‌انتخـاب‌کنی



از ده‌تايی‌ها

خب من از اونايی‌ام که اصن يادم نمی‌مونه چه فيلمايی رو خيلییییی دوست داشته‌م، مگر اين‌که اسماشون رو بذارن جلو روم بشينم انتخاب کنم. اما آدمی‌ام که يه فيلم در نوجوانی مسير زندگی‌مو عوض کرد، يه سه‌گانه دارم که در ايام جوانی جهان‌بينی‌مو تغيير داد و چه‌بسا تشکيل داد، يه سری فيلم محترم که دوسشون دارم و يه سری فيلمِ آيداپسند که دوسشون دارم.
بنابراين بعله آقای اولدفشن، منم جزو اون آدمايی‌ام که درک درستی از معنای عدد ده ندارم:دی
اما اما اما، اگه قرار باشه فقط يک فيلمو انتخاب کنم در زندگانی، همانا فيلم Werckmeister Harmoniesئه که در پست بعدی خواهيد فهميد چرا!

فيلم سرنوشت‌ساز دوران نوجوانی:
Dead Poet Society

سه‌گانه‌ی جهان‌بينی‌ساز دوران جوانی:
Eyes Wide Shut
Dogville
Dreamers

ده فيلم محترمی که با خودم می‌برم جزيره‌مون:
Eternal sunshine of the spotless mind
In the mood for love
Jules and Jim
Talk to her
Amores perros
Banishment
Heaven
Piano teacher
Anatomy of Hell
درباره‌ی الی

ده فيلم آيدا-پسندی که با خودم می‌برم جزيره‌مون:
Roman holiday
Pretty woman
Before sunset
You've got mail
Forrest Gump
Amélie
Love me if you dare
Monster's Inc
The Bridges of Madison County
Big Fish

ده فيلمی که به زور از ليست اول خط زدم، اما به‌هرحال يواشکی می‌برم جزيره‌مون:
Fight club
Anti Christ
Burnt by the sun
Blue
Spring summer fall winter and spring
Dersu Uzala
Two days in Paris
25th Hour
The end of the affair
کاغذ بی‌خط

بعد يه سه‌گانه‌ی شخصی هم دارم که خودشون سه‌تايی بدون دخالت من هم‌ديگه رو پيدا کرده‌ن:
کنعان
Revolutionary Road
Banishment

آیدا


Comments: Post a Comment