هـــم‌‌ده‌فیلـم‌انتخـاب‌کنی



یه چند روز نبودیم چه خبرها که نشد …خوشحالم همراه با نزدیک شدن مراسم گلدن گلوب امسال در گودر و وبلاگستان هم کلی خبر فیلمیه.
خیلی فکر کردم چه جوری انتخاب کنم … ده فیلم برای ده سال خیلی کمه خوب ! میدونم یه جوری این تعدادی که نوشتم قانون بازی و در نتیجه انتخاب برتر رو که نتیجه این بازیه به هم میزنه ولی بیشتر از این نتونستم خلاصه کنم. تو هر سال دو تا از فیلمهایی که از همه بیشتر دوست داشتم رو نام بردم …پرواضح است که برگزیدن دو تا هم خیلی سخت بود. سعی کردم به لیستهایی که گهگاه نگه داشتم و برای بعضی سالها لیستهای بقیه رو چک کنم . یه نگاه هم به آی ام دی بی برای یاد آوری اسمها …فیلمهایی رو انخاب کردم که به وضوح اثرشون رو برای همیشه تو ذهنم هک کردند. البته که گهگاه مثلن فیلمی رو دوست داشتم و چون همه گفته بودن و من دلم میخواست یادی از فیلم دیگری هم در اون سال بشه اون دیگری رو نوشتم :-)

برای سال ۲۰۰۹ فقط اوتار رو نام بردم .تجربه دیدن سه بعدیش باعث شد از فیلمهای به یاد موندنی بشه برام . در غیر اینصورت شاید در لیست امروزم جا نمگرفت. چند فیلم دیگه در سال ۲۰۰۹ هست که هنوز ندیدم . برای همین فقط یک انتخاب رو در این سال نوشتم.گمونم The Road انتخاب بعدیم باشه !
به هر حال اینم لیست من :

2000

* Memento
* Malena

2001

* A Beautiful Mind
* Sur mes lèvres

2002

* Far from heaven
* The Hours

2003

* The barbarian Invasion
* Monster

2004

* The sea Inside
* Closer

2005

* V for Vendetta
* White Countess

2006

* Black book
* The Lives of Others

2007

* Edge of Heaven
* Atonement

2008

* Departures
* Milk

2009

* Avatar

هستیا



Comments: Post a Comment